UPOZORNĚNÍ: Kompletní zobrazení nebo stažení dokumentu K čemu je marketing vzdělávacím institucím a co to vlastně je? je možné pouze pokud jste zaregistrovaný a přihlášený přispěvatel serveru Andromedia.cz

K čemu je marketing vzdělávacím institucím a co to vlastně je?

Příjmení autora: 
Rataj
Milan

Marketing, možná i díky jeho neustále trvajícímu dynamickému vývoji, nemůžeme sevřít jen jednou, explicitní a dlouhodobě platnou definicí. Různé pohledy na důležitost jednotlivých prvků a složek marketingu přinášejí i různorodé definiční okruhy. Nejblíže je však Philip Kotler (2001), který definuje marketing jako sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními. Dále je to proces plánování a implementace koncepcí, cen, propagace a distribuce idejí, zboží a služeb pro vytvoření směn, které uspokojují cíle jednotlivců a organizací. Následně doplňuje, že se marketingoví pracovníci ve skutečnosti zabývají deseti entitami: zbožím, službami, zkušenostmi, událostmi, osobami, místy, vlastnictvím, organizacemi, informacemi a idejemi.

Datum vydání: 
11.9.2014